
Na enkele maanden niks meer gepost te hebben, vond ik het nu wel weer tijd worden om iets van me te laten horen.
Het was de afgelopen maanden komkomertijd. Dat wil zeggen dat het vaak zo koud was, dat de corsa verborgen stond onder een dik pak sneeuw. Het logische gevolg was dat de corsa niet meer wilde starten.
De afgelopen maanden heb ik weer de nodige investeringen gemaakt, soms komen er dingen op je pad die je niet kan laten gaan.
Sinds een tijdje wilde ik al een sper, nu was het toeval dat ik op een forum las dat rallyrijder, Berry Kok zijn bak te koop aanbood, tegen een mooie prijs. Na even bellen, besloot ik kennis te gaan maken en glibberde en gleed ik naar Kootwijkerbroek, waar Berry zijn schuur had.
Berry had een spieksplinter nieuwe sper liggen van het geronomeerde merk Quaife. Het is een 70% sper en Berry bood mij aan om de sper in een bak te bouwen. Dat werd gedaan in een F20 bak, een 20 tands. De bak werd van het bakhuis gehaald en Berry heeft al de tandwielen nagekeken. De sper is zorgvuldig geplaatst. Vorige week heb ik de sper opgehaald.
Nu de sper heb liggen moet ik een duidelijke planning maken. What to do first? Aangezien de bak er toch af moet, heb ik besloten om direct het koppeling gedeelte aan te pakken, dus mijn lichter vliegwiel samen met een sportkoppelingsset te monteren. Het geheel moet ook nog uitgebalanceerd worden. Er moeten dus weer investeringen gedaan worden in: Een koppelingsplaat, een drukgroep, een druklager, nieuwe versterkte vliegwielbouten, balanceren en monteren.
Hierdoor denk ik dat ik mijn Throttle bodies, sper en koppelingsplannen naar volgende winter verhuis. Waarom niet alleen de TB's monteren? Welnu, dan kan ik alles twee keer laten afstellen en daar heb ik geen zin in (lees: geen geld voor)
Misschien dat er op een of andere manier nog een finaciele injectie komt zodat ik geld heb voor de koppelingsset. De keuze is gemaakt op het merk OMP.