donderdag 18 maart 2010

RDW proof


Volgens de regels van de DHRA is het niet meer mogelijk om te sprinten als je auto niet de juiste papieren heeft. Nu heeft mijn Corsa orgineel een 1.6 gsi blokje met +/- 100 en niet het 2.0 blok met 150 pk (nu dus 173pk). Aangezien de wagen toch gekeurd moest worden besloot ik om hem eind januari op kenteken te laten zetten.

Voor de APK was er eigenlijk één kriktiek punt, namelijk de Co-waarde. Die mag 0,5% zijn, met mijn groep A uitlaat was deze 5%, iets te veel dus. De mannen van DP-hadden de waarde met de computer al tot 0,9% kunnen terug brengen, maar de motor liep dan zo arm dat hij bij elk stoplicht stil zou vallen. De waarde werd terug gezet tot 1,3%, mijn orginele gsi uitlaat werd door Freek aan elkaar gebakken met een katalysator en een demper. Met deze aanpassing kwam ik moeiteloos door de APK.

Enkele dagen later de RDW.

Erg spannend want je weet nooit waar ze op lopen. Gelukkig had ik een leuke RDW keurmeester, die wel zag dat het er het één en ander aan gedaan was. Wellicht verraade het totaal lege interieur het wel. Ik heb open kaart met de beste man gespeeld en met niet al te veel moeite kwam ik door de keuring. Voor nog geen €50 euro en een ochtendje geduld is mijn Corsa nu een echte 2.0 op kenteken. Stiekem hoop ik dat de politie mij nu wel aanhoud en vraagt... zo jongeman trek de kap maar eens open. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten