Mijn motorkap die ik van Friso heb gekregen is inmiddels klaar en zit op mijn Corsa.
Om hem nog wat lichter te maken heb ik er een aantal gaten in geboord, met een speciale staalboor. Het voordeel is dat de kap nu nóg lichter weegt, al is het maar een paar hondert gram. Het nadeel is dat de boormachine het begeven heeft. Verder zijn er van binnen ook alle onnodige delen weggeslepen. Ik heb speciaal gekozen om de gaten te boren, rondjes zijn steviger dan als ik het had uitgeslepen.
Met mijn vriendin Patricia hebben we de kappen verwisseld, wat nog best meeviel.
Het verschil in motorkappen was toch aanzienlijk.
Mijn oude kap woog 19,9 kilo
mijn nieuwe oude kap 12,7 kilo dus dat is toch 7,2 kilo.
Ik ga nu kijken of ik de ruit kan vervangen voor een plexiglasruit.
Zoals het misschien te zien is, is spuiten niet echt mijn sterkste kan. De achter klep doet denken aan een heldere lente dag vol met schapewolkjes. Misschien moet ik er tzt nog een keer overheen gaan.. al hoewel, dat is allemaal extra gewicht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten