maandag 6 september 2010

Koppeling!


Het is weer even geleden dat ik iets heb geblogd. Schaam op mij. Er is in die twee maanden weer aardig wat gebeurd.

Afgelopen maandag was mijn lieve vriendin Patricia zo aardig om mijn lichter vliegwiel en mijn versterkte drukgroep op te halen bij van Geffen in Den Bosch. Het heeft even geduurd voordat mijn sportkoppelingsset binnen was. Ik heb gekozen voor het merk Helix, omdat deze een nette prijs/kwaliteit verhouding heeft. Het spul wordt in Engeland gemaakt in een fabriekje waar slechts 4 mensen zouden werken. Om precies te zijn in Banbury- Oxon.Volgens de Autosport company, waar ik het heb gehaald, zou de grote eigenaar zelf de onderdelen in elkaar zetten. Of het waar is weet ik niet, maar door een tegenslag bij de fabricage duurde het bijna 2 maanden voor ik het allemaal binnen kreeg.

Omdat alles nu compleet was, besloot ik de drukgroep op mijn vliegwiel te laten balanceren. Waarom? Vergelijk het met een frisbee, als je een steentje op een frisbee plakt zal hij nooit zo mooi vliegen als zonder. Zo is het ook met balanceren (overdreven gezien dan).

Als het goed is zou dit alles nu dik boven de 300 nm koppel kunnen hebben. Ruim voldoende voor mijn plannen.

A propos; Aangezien Helix ook slak is in het Latijn, hoop ik niet dat mijn auto als een slak gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten