
Afgelopen weekeinde was het zover, de eerste échte beproeving. Bitburg, in deze bierstad heeft het lokale vliegveld een deel van de ruimte beschikbaar gesteld om te sprinten.
Het is een serieuze organisatie en er doen ook serieuze wagens aan mee. De ene keer sta ja naast een dikke Amerikaanse musle car of naast een mooie hotrod. Het is dikke fun. Er is voor de rest niks te doen behalve auto's en eten. Hét ideale weekend dus.
Het is een serieuze organisatie en er doen ook serieuze wagens aan mee. De ene keer sta ja naast een dikke Amerikaanse musle car of naast een mooie hotrod. Het is dikke fun. Er is voor de rest niks te doen behalve auto's en eten. Hét ideale weekend dus.
Met mijn aanpassingen had ik hoge verachtingen, dat ik mijn tijd van 14,06 zou verpletteren met een hoge dertien-er. Helaas, er was zeker een PR van 14,01 maar net niet in die 13 secondes. Ik gereden op verschillende bandenspanningen om te kijken welke het beste was voor mij. Mijn probleem lag een beetje in het eind. Elke keer als ik de finisch naderde reed ik de begrenzer in, bij de derde versnelling. Na een nachtje slapen en overleg met Jeroen en Maurice, die ook mee waren. Was ik eruit. Ik moet alles goed lang doortrekken en dan moet het goed komen. Toch is deze les voor de volgende 1/4 mile, die zal begin juli plaats vinden.
Komende weken komen er twee 1/8mile sprints aan de beurt. Maandag 2de Pinkserdag is het Duitse Autosport Festival. Dat ik die niet ga winnen is zeker, mijn goede vriend Friso is al jaren lang de grote kanshebben in mijn klasse. Hij zal een tijd neerzetten van rond de 8,3. Ik hoop onder de 9 seconden te komen. Dit had vorig jaar goed geweest voor een 2de plaats in mijn klasse. Het weer was toen echter niet goed. Ik hoop dus op goed weer.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten