zaterdag 21 november 2009

Sponsoring

Sinds een paar weken heb ik een eigen sponsor, het bedrijf heet Danro, wat een combinatie is van Danny & Rodi. Uiteraard ben ik beretrots dat ik samen mag werken met deze mannen. Het is een custom bedrijf wat naast de audio en spoilers ook speciaalwerk doet. Hun site www.danro.nl is zeker de moeite waard om eens te bekijken. Danro heeft nog een voordeel, omdat ik zelf niet zo behendig ben met metaal, kunnen ze me hier mee helpen. Het is te hopen dat er meer bedrijven volgen. Inmiddels heeft in ons lokale weekkrantje een leuk stukje gestaan. Helaas hierbij geen foto, dus bijze.

woensdag 18 november 2009

De corsa A Revival


Eindelijk weer iets te vertellen. Het is de laatste tijd erg stil, ik ben nog steeds druk aan het sparen en ondertussen heeft de corsa rolkooi het veld moeten ruimen. Het Corsa A forum gaat goed. Een tijdje geleden kwam ik bij Jopie de naaister bij mij, enkele straten verder op. Ik gaf haar mijn ontwerp van corsa a forum logo. Ze ging het digitaliseren en voila, het eerste resultaat. Op de rug staat het logo nog eens een paar keer zo groot.


Ik ben er erg blij mee!

maandag 2 november 2009

Handel


Ik houd van korte lijntjes, geen gedoe of omwegen. Gisteren heb ik weer ens ouderwets gehandeld. Handel is, zoals iedereen weet, inspelen op de vraag en aanbod. Omdat ik mijn zinnen heb gezet op de inmiddels befgaamde Throttle Bodies, die me ongeveer €1000,- gaan kosten, had ik een grote uitverkoop gehouden. In de uitverkoop zaten ook een set chrome velgen. De wielen lagen al pakweg een paar jaar in de opslag. Ze hadden kleine vochtpuntjes en dat kan echt niet in de show en shine wereld, waaraan mijn astra jaren lang heeft deel genomen. De velgen zijn al afgeschreven en ik had ze in de markt gezet voor €700 euro. Mijn doel was om er uiterlijk €500 voor terug te krijgen. Aangezien de bijzondere dingen snel weg zijn, had ik na een paar maanden door dat hier niet echt animo voor was. Het hoogste bod was €350,- op zich geen probleem, de velgen waren al afgeschreven dus ik moest mijn target bijstellen. Toen kwam er iemand die mij dit bedrag bood. Toevallig wist ik dat diegene een mooi lederen interieur had staan. We kwamen tot een ruil met gesloten beurs.

Het interieur moest ik ophalen in Zwolle, toen ik voor de poort van zijn loods aan het wachten was, deed ik even een paar belletjes naar iemand die volgens mij wel interesse had. Een dag daarvoor had ik al verschillende mensen een mailtje gestuurd of ze interesse zouden hebben. Mijn gebelde club lid Jorn kreeg voorrang. De normale prijs voor dit soort interieur is €700,-
Omdat ik er snel van af moest hield ik de prijs voor mijn clublid een stuk lager (iets wat ik nooit doe, want stoelen en een achter bank eten geen brood en verkopen doet het toch wel)
Eenmaal opgehaald direct schoongemaakt en ingevet. Zo wist ik of er nog mankementen waren, die ik niet had gezien. Die zelfde avond werd mijn rolkooi opgehaald die ik op een vraagprijs van €300 had gezet. Rick kwam helemaal uit Leiden en was al tijden opzoek. Dat geld was in de pocket. Jorn ging uit eindelijk ook overstag. Hij besefde zich dat, als hij het niet kocht iemand anders er mee vandoor zou gaan. Natuurlijk liet ik hem de keus.

Daarmee kwam zondag 1 nov tot een zeer winstvolle dag, zo goed dat ik bijna genoeg heb voor mijn doel.

vrijdag 30 oktober 2009

Sparen


Het duurde even voor ik mijn blog kon bij werken, dit had 2 redenen. De eerste was dat ik mijn inlognaam en wachtwoord kwijt was. Na alle mogelijke combinaties is het nu eindelijk gelukt.

De tweede reden was, omdat er niet veel te vertellen was.

Welnu, ik ben als een dolle aan het sparen voor mijn Throttlebodies, met een kleine berekening kwam ik er achter dat ik rond de €1000,- moet denken. Incluis afstellen van het zaakje.

Dat wil zeggen dat ik grote uitverkoop houd. Ik ben nogal van het verzamelen, zo heb ik nog een setje chrome velgen liggen, een paar dashboarden en mijn corsa rolkooi.

Het gaat allemaal de verkoop in.

Ik hoop alles aan het einde van de winter bij elkaar te hebben gespaard. Wat ik nooit heb gedaan en ook niet van plan ben, is mijn spaarrekening overvallen. Nee, ik heb nu een speciale rekening geopend voor al mijn handelswaar die ik via marktplaats en fora verkoop. Eind volgende maand hoop ik op de helft te zitten. De hardlopers zijn dan verkocht. Dan komt het aan op goed handelen.


zondag 11 oktober 2009

Launch control




Vandaag heb ik even wat tijdvrijgemaakt om de launch control te testen en te oefenen. Eerlijk is eerlijk voor een n00b als ik, is het even wennen. Launch control zorgt er voor dat men kan wegrijden met zo min mogelijk wielspin. Met mijn Vems is mijn LC op 4000 toeren gezet. Dat betekend dat ik in zijn één het gas kan intrappen, maar de toerenteller niet hoger gaat dan 4000 toeren. Al wat ik dan moet doen is de koppeling laten schieten.

Dus... in de praktijk.

Misschien was vandaag niet de meest ideale omstandigheid om het te testen. De weg was een beetje nat en ik had mijn normale banden erop. Het was voor mij best even oefenen om het goed door te krijgen, maar als ie gaat, dan wordt je echt gelanceerd! Ik ga nog veel oefenen zodat ik volgende seizoen bij de sprint goed kan vertrekken.

donderdag 8 oktober 2009

Het Corsa A Forum


Op 30 augustus 2008, wist ik nog minder van de Opel corsa dan nu. Om mijzelf meer te leren over het wel en wee van dit kleine wagentje besloot ik een forum op te zetten. Op moment van schrijven is het een jaar later en is het forum bekend onder vrijwel alle corsa A rijders van Nederland en België. Er zijn 169 gebruikers en het is reuze gezellig. Steeds kom ik meer en meer te weten over de corsa. Veel vriendschappen worden geboren en er wordt flink gehandeld. Het forum is een gratis, maar ik had nooit gedacht dat het zo groot zou worden. We hebben nu ook een sponsor, daarmee zijn we nu bezig met een site te maken. Het duurt even, maar we doen ons best.
Ik ben erg blij als ik 's avonds kijk en er is weer flink gepost. Op de site van de gratisforumhoster phpBB staan we bijna in de top100 van fora. Eén van de grootste cuncurenten is het labradorforum. Maar die pakken we wel.

woensdag 7 oktober 2009

Duizende Euro's voor een paar seconde


Eigenlijk is Draging of spinten, gekkenwerk. Per jaar worden er duizenden Euro's gespendeerd aan banden, vrijprogrameerbare systemen, turbo's, slangen, benzine en andere onderdelen. En waarom eigenlijk? Dit alles wordt gedaan voor een slechts een paar secondes. Dus voor de duidelijkheid, in de tijd u dit Blog-onderwerp heeft uitgelezen en dat is, pak hem beet 15 seconde, is er ongeveer €2000,- gespendeerd als we praten over sprinten. Dat kan zijn €2000,- voor een auto, zonder enige aanpassingen. Bent u een snellere lezer, en heeft u dit onderwerp in 13 seconde gelezen. Dan bent u toch wat meer kwijt, reken dan minstens €3000,-Heeft u echter een hogere universitaire opleiding genoten en kunt dit onderwerp in minder dan 10 seconde aan. Dan zitten er serieuze investeringen in de wagen. Voor een 10-secondcar wordt vele duizenden, zo niet €10.000 den Euro's neer geteld. Het is zijn werkelijke feiten. Het is raar dat we andere bij andere activiteiten veel minder geld uit geven. Neem het toilet bezoek, daar brengt men iedere dag minstens enkele minuten door, we praten dus niet eens meer over secondes. Maar, wie heeft er een high-truboflush-toilet ? Of een odeur-killer op 3.5 bar? Het is maar filosofie en het blijft dat tijd in sommige mate veel geld kost.
Conclusie
Gezien het grootste gedeelte van degene die dit blog leest geen sprinters zijn, heb ik dus u al minstens €1000 bespaart. Dat mag beloond worden, vind ik althans. U mag uw waardering omzetten in euro's en storten op Rabobanknummer 115622322 in Raamsdonksveer. Dat mag t.a.v. D. Jansen o.v.v. besparing. Ik ben er zeer content mee, want ik ga er alles aan doen om volgens seizoen laag in de 13 seconde te rijden.